Studenter som går i korridoren
Foto: Carina Gran

Allt du behöver veta inför studiestarten

Höstterminen 2022 drar officiellt igång 29 augusti, men beroende på vad du ska läsa gäller lite olika saker inför studiestarten. Läs mer om vad som gäller för ditt program eller din kurs.

Med sina huvudämnen ekonomi och juridik har Handelshögskolan en unik bredd. Handelshögskolan är en fakultet inom Göteborgs universitet och består av fyra institutioner:

• Företagsekonomiska institutionen
  • Institutionen för ekonomi och samhälle
  • Institutionen för nationalekonomi med statistik
  • Juridiska institutionen

Tacka ja till din plats!

För att behålla din plats på ditt program eller din kurs måste du tacka ja till din plats på antagning.se

Student i korridoren
Foto: Carina Gran

Career Service

Våra coacher stöttar dig i din personliga och professionella utveckling

Career Service vänder sig till alla studenter på Handelshögskolan. Genom aktiviteter som företags­presentationer, färdighets­träning, CV-granskning och karriärcoaching hjälper Career Service dig att bli förberedd för yrkeslivet. Workshops inom personlig och professionell utveckling finns även integrerat i flera av våra utbildnings­program.

Sustainability day - Challenges 15 september 2022

På Handelshögskolan vrider och vänder vi på framtidens utmaningar och funderar kring lösningar på de globala hållbarhetsmålen i forskning, utbildning och tillsammans med partners från näringsliv, offentliga organisationer och ihop med våra internationella samarbetspartners.

Sustainability Day: Challenges är programstudenternas första hållbarhetsdag. En dag med fokus på globala utmaningar för en hållbar samhällsutveckling. Dagen börjar i samtal mellan forskare från olika discipliner där den centrala frågan är; Vad kommer att krävas för att gå från ord till handling och åstadkomma den hållbara omställning som krävs för att nå de högt ställda globala hållbarhetsmål som världens länder enades om redan 2015?