Elbil som laddas

Var: zoom webinar
Anmälan via denna länk

Se seminariet här

Hur ser kopplingen ut mellan hållbar mobilitet, mobilitetstjänster och stadsutveckling? Att elektrifiering av persontransporter går allt snabbare är tydligt, samtidigt finns stora strukturella utmaningar, hur löser vi ladd-infrastruktur i stor skala i trånga städer? Räcker elen och vilka beteendeförändringar behövs från att få till en transformation av hela systemet?

Medverkande:

Maria Schnurr, senior reseacher RISE
Anders Lewald, senior advisor Energimyndigheten
Åsa Löfgren, docent nationalekonomi, Göteborgs universitet samt universitet samt expert i SOU: I en värld som ställer om - Sverige utan fossila drivmedel 2040
Hans Arby, förste vice ordförande i trafiknämnden Göteborgs Stad
Eric Zinn, hållbarhetschef Göteborg Energi

Moderator: Hanna Blomdahl – chef bolagsrelationer och klusterutveckling Lindholmen Science Park