dykare med alger
Foto: Johan Wingborg

Lediga jobb

Här hittar du lediga anställningar som relaterar till havet på Göteborgs universitet. För att söka en anställning hos oss måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem.

Doktorandplats i marinbiologi - Utveckla biologiska prognoser för "Digital Twin of the Ocean (DTO)"

Institutionen för marina vetenskaper söker en doktorand inom programmet “Data-Driven Life Science (DDLS)”. Målet är att utveckla epidemiprognoser för marina invasiva arter i europeiska kustvatten genom att skapa modeller för artfördelning och migration, baserade på dataströmmar från eko-genomiska och kamerabaserade sensorsystem.

Sista ansökningsdag: 2024-07-30

Projektledare till Havsmiljöinstitutet

Havsmiljöinstitutet söker en projektledare som ska bistå Havs- och vattenmyndigheten med specialkompetens i frågor som rör nationella åtaganden vad gäller farliga ämnen inom havsmiljöförvaltningen. Du kommer att arbeta med bedömning och åtgärder vad gäller farliga ämnen i sediment, biota samt marina livsmedel; föroreningar från maritima aktiviteter; samt effekter på marina organismer.

Sista ansökningsdag: 2024-07-31

Tekniker till akvarie- och vattensystem

Inom detta deltidsvikariat ansvarar du för att upprusta akvarier, experimentrum, och flödessystem på Kristineberg Center. Arbetet är av praktisk karaktär med byten och rengöring av rörledningar, slangar, ventiler samt rengöring och upprustning av den avancerade experimentmiljön.

Sista ansökningsdag: 2024-08-05

Kommunikatör med placering på Tjärnö

Institutionen för marina vetenskaper och Tjärnö marina laboratorium söker kommunikatör med placering på Tjärnö marina laboratorium.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att genomföra kommunikationsaktiviteter enligt planer och strategier, till exempel skriva populärvetenskapliga intervjuer och nyhetstexter för webben om forskning och evenemang; samt hantera Tjärnölaboratoriets konto på sociala medier.

Sista ansökningsdag: 2024-09-01