Två barn leker med ett dockhus.
Foto: Johan Wingborg

Forskare presenterar: Årlig konferens om barn- och familjeforskning

Sen 2020 arrangerar nätverket för barn- och familjeforskning i Göteborg sin digitala konferens om den senaste forskningen i ämnet. Här kan du lyssna på forskare som berättar om aktuell forskning inom socialt arbete!

Forskning med fokus på barn, unga och familjer

Nätverket för barn-och familjeforskning i Göteborg presenterar årligen aktuell forskning med fokus på olika teman inom området för barn och familjer. Här hittar du samtliga inspelningar som genomförts i samband med nätverkets konferenser och som kan ses via vår videotjänst GUPlay.

Konferensen riktar sig till dig som arbetar med barn och familjer och som vill hålla dig uppdaterad med den senaste forskningen inom området. Håll utkik i Göteborgs universitets evenemangs-kalender för kommande konferens!

Hitta kommande konferenser och öppna seminarier

Om nätverket

Nätverket för barn- och familjeforskning består av forskare från olika institutioner vid Göteborgs universitet, representanter från Länsstyrelsen, Göteborgs stad, Göteborgsregionens forsknings- och utvecklingsenhet FoU i Väst samt Västra Götalandsregionen.