Göteborgs universitet

Ny avhandling om villkoren för sent-i-livet migranter

Grattis till Hanna Mac Innes, samverkansdoktorand vid institutionen för socialt arbete, som idag disputerade på avhandlingen "Older people in Sweden - Age at migration, poverty and utilization of long-term care services"!

Samtal mellan doktorand och opponent vid disputation
Foto: Lyudmyla Khrenova

I sin avhandling har Hanna Mac Innes undersökt villkoren för migranter som kommer som äldre till Sverige.

Opponent vid dagens disputation var Merril Silverstein, Professor of Human Development and Family Science and Sociology, Syracuse University, USA. I betygsnämnden satt professor Sigurveijg Sigurðardóttir,  University of Iceland, professor Gunnar Malmberg, Umeå universitet, samt docent Andreas Liljegren, Göteborgs universitet.

Hur är det att vara samverkansdoktorand?

Hanna berättar om hur det är att ha ena foten i praktiken och den andra i forskningen - och vilka fördelar det ger.