Navigate to video: UGU för forskare
Video (2:3)
UGU för forskare

Om oss

Utvärdering Genom Uppföljning UGU är en longitudinell studie som bland annat används för utvärdering och forskning inom skolan.

UGU står för "Utvärdering Genom Uppföljning" och är en av landets största forskningstudie inom utbildningsområdet samt landets största enkätstudie om skolan. Som ett led i den nationella utvärderingen av skolan bidrar vår studie med riksrepresentativ data som kan kopplas på andra databaser. Forskare inom psykologi, ekonomi, statsvetenskap och pedagogik använder sig utav vår longitudinella data för att veta mer om den svenska skolan och arbetsmarknaden.

Om datamaterialet

Data är tillgängliga mot förfrågan för forskare och doktorander vid svenska och utländska universitet och högskolor. Vissa restriktioner finns för leverans till länder utanför EU.