Studenter vid masterprogrammet i Innovation och entreprenörskap
Foto: Malin Arnesson

Utbildning

Vill du göra skillnad i människors liv? Vi erbjuder program och kurser inom medicin och hälsovetenskap på grundnivå, avancerad nivå och inom forskarutbildning. Här kan du läsa mer om våra utbildningar.

Vi på avdelningen för samhällsmedicin och folkhälsa har ett nära samarbete mellan forskning och utbildning. Många av våra forskare undervisar både på våra kurser och masterprogram, som masterprogrammet i folkhälsovetenskap eller global hälsa, samt på andra yrkesutbildningar inom Sahlgrenska akademin. Vi handleder och utbildar doktorander i till exempel allmänmedicin, folkhälsovetenskap och epidemiologi och erbjuder kurser på forskarnivå. Dessutom ger vi uppdragsutbildningar inom bland annat arbets- och miljömedicin, socialmedicin och biostatistik.

Vill du fortsätta?

Hos oss kan du fortsätta dina studier med en forskarutbildning. Vi erbjuder också flera kurser på forskarnivå och ett stort antal uppdragsutbildningar för dig inom vården som vill vidareutbilda dig.

Film om våra program

Navigate to video: We like Health Sciences - Just like you