En kvinna som håller i en blomma.

Öppet seminarium: Understanding coercive control - Women, men, children and violence

Samhälle & ekonomi

Varmt välkomna till öppet seminarium med professor Marianne Hester, Centre of Gender Violence Research, Bristol University, som kommer att prata om tvångskontroll kopplat till våld i hemmet.

Seminarium,

Ingen anmälan krävs. Seminariet hålls på engelska.
Institutionen för socialt arbete

Institutionen för socialt arbete uppmärksammar Internationella kvinnodagen med gästföreläsare

Den 8 mars gästas vi av affilierade professorn Marianne Hester, som kommer att reflektera över vikten av att förstå tvångskontroll i arbetet med kvinnor, barn och män i sammanhang med våld i hemmet, och implikationer för socialt arbete och familjedomstolar.

Seminariet hålls på engelska.

Det är kostnadsfritt att medverka och går att lyssna på via länken i Zoom eller delta på plats hos oss i Göteborg.

Marianne Hester är affilierad hos Institutionen för socialt arbete.
Professor Marianne Hester, Centre of Gender Violence Research vid Bristol University kommer på besök den 8 mars.
Foto: University of Bristol

Sedan 2021 är Marianne Hester, professor vid Centre for Gender and Violence Research, Bristol University, UK, affilierad professor vid institutionen. Hester's forskningsområde är "Gender, Violence and International Policy". Hon är en ledande forskare inom området könsrelaterat våld i såväl UK som internationellt.