En person vid ett bord i ett bibliotek
Foto: Natalie Greppi

Musikpedagogisk forskning, vetenskaplig teori och metod 1

MVKP42
Avancerad nivå
7,5 högskolepoäng (hp)

Kort om kursen

På den här kursen får du fördjupa dig i teorier och metoder som används i musikpedagogisk forskning.

Om utbildningen

Du får möjlighet att utveckla din förmåga att förstå och värdera forskning utifrån samspelet mellan val av teorier, metoder och forskningsfrågor. Tillsammans med Musikpedagogiska teorier och musikpedagogisk forskning 1 (MVKP14) ger kursen dig verktyg att kunna skriva ett självständigt arbete i musikpedagogik på avancerad nivå.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Examen på grundnivå om minst 180 hp, varav minst 90 hp i musikpedagogik, musikvetenskap, musik eller motsvarande. Dessutom krävs kunskaper motsvarande Engelska kurs 6 eller kurs B.

Så är det att plugga

Lokaler

Högskolan för scen och musik bedriver sin verksamhet på fyra adresser i Göteborg: Eklandagatan 86, Åvägen 24 (Brewhouse), Vasagatan 50 (HDK-Valand) och Triörgatan 1 (Andra stället).

Läs mer om lokaler