Porträttbild av Isabelle van Keulen och Ronald Brautigam.
Foto: Marc Borggreve

Recital med Isabelle van Keulen och Ronald Brautigam

Kultur & språk

Musiker i absolut världsklass gästar Högskolan för scen och musik. Den här gången gäller det violinisten och violasten Isabelle van Keulen tillsammans med pianisten Ronald Brautigam. Den nederländska duon bjuder på konsert med musik av Beethoven, Poulenc, Arvo Pärt och Brahms.

Konsert
1 apr 2023
150/100 kr.

Högskolan för scen och musik

Program:

Ludwig van Beethoven: Violinsonat nr. 5 i F-dur op. 24, “Vårsonat”

Francis Poulenc: Sonat för violin och piano, FP 119

Arvo Pärt: Fratres

Johannes Brahms: Violinsonat nr. 1, op. 78

Isabelle van Keulen

Isabelle van Keulen har framträtt med världsledande orkestrar som Berlinerfilharmonikerna, Concertgebouworkestern, Sinfonieorchester des Bayerischen Rundfunks, London Philharmonic och Kungliga filharmonikerna i Stockholm, för att nämna några. Som musiker är Isabelle van Keulen mångsidig: hon spelar inte bara violin, utan också viola på samma höga nivå. Hon är verksam inom symfonisk musik såväl som kammarmusik i alla tänkbara ensembleformat.

Isabelle van Keulen har tidigare varit verksam i högskolans Artist in recidence-program.
Mer om Artist in Recidence.

Ronald Brautigam

Ronald Brautigam är världsledande pianist som har etablerat sig inom klassiska och tidiga romantiska kompositörer. Han har varit elev till den legendariske Rudolf Serkin och har en hyllad diskografi med bland annat kompletta cykler av verk av Haydn, Mozart och Bethoven.

Mer om Isabelle van Keulen
Mer om Ronald Brautigam

Mer information:

Om evenemang på Högskolan för scen och musik.