kinesiska muren

GU-23406
Tillfället är inställt

Om utbildningen

Kursen syftar till att ge dig erfarenhet av att skriva ett självständigt arbete. Du lär dig att hantera källmaterial kritiskt, observera formalia och föra ett väl underbyggt, vetenskapligt resonemang. Du skriver en uppsats på svenska eller engelska och väljer ämnet för uppsatsen i samråd med en handledare. Som en del av examinationen ska du också vara opponent på någon annans uppsats. I inledningen av kursen redovisar du din projektplan för uppsatsarbetet skriftligt och presenterar ett inledande avsnitt av uppsatsen med disposition och plan på ett av de obligatoriska uppsatsseminarierna.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

För tillträde till kursen krävs betyget Godkänt på kursen KI1400 eller motsvarande kunskaper.

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.

Efter studierna

Vad händer sedan – plugga vidare, ta ut examen, söka jobb? Hur planerar du dina studier för att få drömjobbet. Det finns många frågor, och en del svar hittar du här: https://www.gu.se/studera/efter-studierna

Så är det att plugga

Lokaler