Examensarbete för kandidat i kriminologi

Kurs
KR1500
Grundnivå
15 högskolepoäng (hp)

Om utbildningen

Under kursen lär sig studenten att på ett självständigt sätt planera, genomföra och redovisa en vetenskaplig undersökning. Redovisningen sker i form av ett skriftligt examensarbete som seminariebehandlas på ett sådant sätt att studenten även lär sig att försvara sitt arbete och granska andras motsvarande arbeten.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

För tillträde till kursen krävs 75 högskolepoäng i kriminologi. Av dessa ska minst 30 högskolepoäng utgöras av kärnkurser, minst 30 högskolepoäng avfördjupningskurser och minst 15 högskolepoängavsamhällsvetenskaplig forskningsmetod.

Så är det att plugga

Lokaler

Undervisningen sker i samhällsvetenskapliga fakultetens lokaler i stadsdelen Haga i centrala Göteborg. Inom ”Campus Haga” finns undervisningslokaler i husen Dragonen, Sappören (vid Sprängkullsgatan) och Husaren (Husargatan).

Läs mer om lokaler