Länkstig

Magnus Karlsson

Universitetslektor

Institutionen för pedagogik, kommunikation och
lärande
Besöksadress
Läroverksgatan 15
41120 Göteborg
Postadress
Box 300
40530 Göteborg

Om Magnus Karlsson

Jag har en bakgrund som förskollärare, är doktor i pedagogiskt arbete och numera lektor i barn-och ungdomsvetenskap. Jag undervisar och handleder studenter på förskollärarprogrammet, främst i kurser som handlar om lek, lärande och omsorg.

Mina forskningsintressen rör barns (och pedagogers) moraliska praktiker, lek och kamratrelationer på förskolan.

I have a background as a preschool teacher, have a PhD in Educational Work and I am now a Senior Lecturer in Child and Youth Studies. I teach and supervise students in the preschool teacher program, mainly in courses that deal with play, learning and care.

My research interests concern children's (and educators') morality in interaction, children´s social organization of play and peer relations in preschool.

Publikationer:

Karlsson, M., & Nasi N. (2023) “This friend was nice”: Young children's negotiation of social relationships in and through interactions with (play) objects. Learning, Culture and Social Interaction, Volume 42, 100734, ISSN 2210-6561

Evaldsson, A-C and Karlsson, M. Morality. In. Church, A., & Bateman, A. (Eds.). (2022). Talking with Children: A Handbook of Interaction in Early Childhood Education. Cambridge: Cambridge University Press.

Evaldsson, A-C. & Karlsson, M. (2020). Protecting interactional spaces: Collusive alignments and territorial arrangements of two against one in girls’ play participation. Journal of Pragmatics, Vol 155,:163-176

Karlsson, M. (2017) ”Ser ni att det är någon som är ledsen här nu?”: Barn och vuxna hanterar moraliska problem i förskolans verksamhet. Educare, 17, 1-18.

Karlsson, M., Hjörne, E. & Evaldsson, A-C. (2017) Preschool girls as rule breakers: Negotiating moral orders of justice and fairness. Childhood, 24(3), 396–415