Magnus Karlsson
Universitetslektor
Institutionen för pedagogik, kommunikation ochOm Magnus Karlsson
Jag har en bakgrund som förskollärare, är doktor i pedagogiskt arbete och numera lektor i barn-och ungdomsvetenskap. Jag undervisar och handleder studenter på förskollärarprogrammet, främst i kurser som handlar om lek, lärande och omsorg.
Mina forskningsintressen rör barns (och pedagogers) moraliska praktiker, lek och kamratrelationer på förskolan.
I have a background as a preschool teacher, have a PhD in Educational Work and I am now a Senior Lecturer in Child and Youth Studies. I teach and supervise students in the preschool teacher program, mainly in courses that deal with play, learning and care.
My research interests concern children's (and educators') morality in interaction, children´s social organization of play and peer relations in preschool.
Publikationer:
Karlsson, M., & Nasi N. (2023) “This friend was nice”: Young children's negotiation of social relationships in and through interactions with (play) objects. Learning, Culture and Social Interaction, Volume 42, 100734, ISSN 2210-6561
Evaldsson, A-C and Karlsson, M. Morality. In. Church, A., & Bateman, A. (Eds.). (2022). Talking with Children: A Handbook of Interaction in Early Childhood Education. Cambridge: Cambridge University Press.
Evaldsson, A-C. & Karlsson, M. (2020). Protecting interactional spaces: Collusive alignments and territorial arrangements of two against one in girls’ play participation. Journal of Pragmatics, Vol 155,:163-176
Karlsson, M. (2017) ”Ser ni att det är någon som är ledsen här nu?”: Barn och vuxna hanterar moraliska problem i förskolans verksamhet. Educare, 17, 1-18.
Karlsson, M., Hjörne, E. & Evaldsson, A-C. (2017) Preschool girls as rule breakers: Negotiating moral orders of justice and fairness. Childhood, 24(3), 396–415