Bild
Gruppbild på mottagarna av Malmsten Award
Johan Malmsten och årets mottagare av the Richard C. Malmsten Award for Best Theses
Foto: Carina Gran
Länkstig

Pris till de bästa masteruppsatserna 2022

Publicerad

Varje år delas The Richard C. Malmsten Award for Best Theses ut till den bästa uppsatsen inom vart och ett av de nio masterprogrammen på Handelshögskolan. Författarna belönas med en prissumma om 10 000 kronor vardera. Priset delades ut under diplomeringsceremonin den 16 juni.

Handelshögskolans masterprogram ges på engelska och har studenter en lång rad länder. Ända sedan starten 1997 har programmen stöttats av Stiftelsen Richard C Malmstens minne, bland annat med detta uppsatspris. Årets diplomeringsceremoni hölls på Konserthuset i Göteborg och priset delades ut av Johan Malmsten, ordförande i Stiftelsen Richard C. Malmstens minne.

Mottagare av The Richard C. Malmsten Award for Best Theses 2022

Accounting and Financial Management: Niclas Leksell och Marcus Silkisberg: “SPAC Post-Merger Performance in the New Regime - An Agency Perspective”

Economics: Sebastian Shaqiri : “Evaluating the Effect of School Closures on Societal Transmission of Covid-19: Evidence from Lower Secondary School Closures in Sweden”

Finance: Raihan Hasan och Otilia Esping: “Parametric portfolio policies with ESG - There is no cost”

Innovation and Industrial Management: Nima Karlsson and Eric Svensson: ”From rags to riches - an explorative study of the technological influence within modern retail investor behavior”.

International Business and Trade: Mette Barten och Aron Holmgren: “Inward FDI and Innovation in the Context of a Least Developed Country - A single case study on the innovation system of Kigali, Rwanda”

Knowledge-based Entrepreneurship: Aziz Sukkar och Rabih Darwish: “Innovation Diffusion from the Service-Dominant Logic: The case of the Metaverse”

Logistics and Transport Management: Anna Ström och Anna Watsfeldt: “Value gains from increased visibility in the supply chain - A case study on Volvo Penta’s service market of spare parts”

Management: Christina Norderyd och Miriam Volgger: “Power of Togetherness – Open Innovation through the Lens of Institutional Logics”

Marketing and Consumption: Amanda Hassel, Linnea Jonsson och Johan Strömfeldt: “AI Second that Emotion - Using Natural Language Processing to Study the Impact of Non-Stereotyped Video Advertising on Consumers’ Emotions & Online Consumer Engagement”