Grafisk bild med vit bakgrund och grön text med information om utställningen
Foto: Illustration: Ola Lindgren

"The Living End" – Examensutställning design, kandidat och master

Kultur & språk

Studenter i avgångsklasserna inom kandidatprogrammet i design och masterprogrammen Design, Embedded Design samt Child Culture Design visar sina examensprojekt.

Utställning
8 jun 2022 - 11 jun 2022
HDK-Valand, Kristinelundsgatan 6-8

Under fyra intensiva dagar kommer HDK-Valands område på Kristinelundsgatan fyllas med nya, spännande, utmanande perspektiv på vad design kan vara och hur begreppet design kommer forma framtiden - och inte minst vad begreppet design innebär idag.

Avgångsstudenterna från fyra olika designprogram (BFA Design, MFA Design, MFA Embedded Design and MFA Child Culture Design) avslutar sin utbildning med utställningen. Utbildningen har präglats och formats av pandemin vilket kommer har påverkat studenternas verk.

Räkna med hög densitet, expansion och friktion.

The living end betyder det yttersta i alla situationer, något alldeles extra extraordinärt.

Välkommen till utställningen The living end!

Officiellt öppnande:
8 juni kl 18