Bild på en labyrint
I svåra tider är ledarskapet extra utmanande

Leading in extraordinary times - Executive Webinar

Samhälle & ekonomi

Dr Pekka Mattila, Professor of Practice vid Aalto University och koncernchef för Aalto EE, delar med sig av sitt omfattande kunnande kring förändringsledningens teorier (change management) och praktiska tillämpningar. OBS! Webinariet är exklusivt för Handelshögskolans partnerföretag

Seminarium
1 aug 2020
Webbinarium i Zoom. Länk publiceras här några timmar innan webbinariet
Sista anmälningsdag
15 juli 2020

Medverkande
Dr Pekka Mattila, Professor of Practice vid Aalto University och koncernchef för Aalto Executive Education
Webbinariet är exklusivt för Handelshögskolans Partnerföretag.
Handelshögskolans Partnerprogram
Anmälan är stängd.
Pekka Mattila
Foto: GU Executive Education

Under seminariet kommer Pekka dela med sig av sitt omfattande kunnande kring förändringsledningens teorier (change management) och praktiska tillämpningar med våra deltagare. Han går igenom förändringsledningens nyckelparametrar och fenomen förknippade med förändring och motstånd mot förändring.

Vad är Change Management?
Change Management handlar om att åstadkomma förändring hos individer, organisationer och samhällen. Vid mindre förändringar rör det sig vanligen om en önskan att effektivare använda resurser, ofta talar vi om denna typ av förändringsarbete som projekt. Större förändringar som beror på att verksamheten tappar marknadsandelar eller negativ företagskultur är betydligt mer dramatiska. Dessa kan ta uppåt tio år att genomföra och även i de fall det kan tyckas uppenbart att det är nödvändigt att få till en förändring kan det vara svårt att skapa förståelse.