Niklas Rudbäck med en gitarr

Disputation Niklas Rudbäck, Estetiska uttrycksformer med inriktning mot utbildningsvetenskap

Forskning
Kultur & språk
Utbildning & lärande

Avhandling: Circumscribing tonality. Upper secondary music students and the circle of fifths. Fakultetsopponent: Hilde Synnøve Blix, professor i hörlära och musikdidaktik, Musikkonservatoriet, UiT, Norges arktiske universitet.

Disputation
16 okt 2020
Zoom - För att delta vid disputationen, klicka på Zoom-länken nedan.
Ytterligare information
Läs mer om
avhandlingen

Bra att veta
Disputationen sker på engelska.
Arrangör
Högskolan för scen och musik

Disputationen sker på engelska

Disputationen är publik och öppen för alla deltagare, men på grund av restriktioner med anledning av Corona viruset kommer denna disputation att ske på distans med hjälp av videolänk och verktyget Zoom. För att följa disputationen krävs en dator och ett nätverk. De som inte har tillgång till egen uppkopplad dator erbjuds att ta del av disputation via skärm i Lindgrensalen vid Högskolan för scen och musik, Artisten, Fågelsången 1, Göteborg. Alla deltagare kommer att, via Zoom, ges möjlighet att ställa frågor vid slutet av disputationen.

Från 24 september finns avhandlingen tillgänglig här: