Student och handledare på KPU samtalar framför tavla
Handledare och student på KPU förhöjd studietakt.
Foto: Mikael Zanqrelle

Digitalt informationsmöte om KPU med förhöjd studietakt

Utbildning & lärande

Vill du bli lärare? Välkommen till ett digitalt informationsmöte om Kompletterande pedagogisk utbildning med förhöjd studietakt. Programmet passar dig som har en kandidatexamen i ett undervisningsämne och vill bli behörig lärare på kort tid. På informationsmötet berättar vi mer om själva programmet och hur du ansöker.

Öppet hus
22 mar 2024
Digitalt via Zoom
Ytterligare information
Länk till mötet i

Ingen anmälan krävs. Anslut via angiven länk till Zoom vid tiden för mötet.
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

Mer information

KPU med förhöjd studietakt är en kort kompletterande lärarutbildning för dig med kandidatexamen i ett skolämne som vill bli behörig lärare på kort tid. Du läser 90 hp på ett år med studier under två terminer samt på sommaren (125 procent).

Antagning sker till ämnena bild, musik, slöjd, franska, spanska, tyska, biologi, fysik, kemi, matematik eller teknik. Du kan söka med ett undervisningsämne.

Medverkande
Medverkar gör Rimma Nyman, programledare för KPU, studievägledare och VFU-handläggare med ansvar för verksamhetsförlagd utbildning på skolor.

Om Kompletterande pedagogisk utbildning

Läs mer om kompletterande pedagogisk utbildning.