Se film från OMICS 2019

Nära 200 forskare från hela världen deltog på konferensen Organizing Migration and Integration in Contemporary Societies, OMICS 2019, som hölls på Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet den 6-8 november.

Dessutom deltog representanter från myndigheter, regioner och kommuner, samt från ideella organisationer och företag för att berätta om sina erfarenheter av att arbeta med migrations- och integrationsfrågor, och för att ta del av den senaste forskningen inom området.

Konferensens tvärvetenskapliga ansats och möjlighter att utbyta erfarenheter över diciplingränserna och mellan akademi och praktik uppskattades mycket av deltagarna. För att bygga vidare på detta arbete planerar vi därför att hålla en ny OMICS-konferens 2021.

Missade du OMICS 2019 och är nyfiken på vad som hände, se vår film här ovan.

Några av paneldiskussionerna och keynote-talen kommer också att finnas tillgängliga på CGMs webbplats början av nästa år.