Publik och talare under en konferens.

Högskolepedagogisk konferens i Göteborg (HKG 2023)

Torsdagen den 16 november arrangeras HKG 2023, Göteborgs universitets egen högskolepedagogiska konferens. På förmiddagen hålls gemensamma programpunkter på temat Studenters hälsa och arbetsmiljö. Under eftermiddagen presenteras antagna konferensbidrag under parallella sessioner.

HKG 2023 hålls på Pedagogen den 16 november kl 9.00–16.20, med efterföljande mingel. Konferensen vänder sig till alla vid Göteborgs universitet med intresse för undervisning och högskolepedagogisk forskning och utveckling. Arrangör är PIL-enheten.

OBS: Konferensen startar prick kl 9.00! Registreringen öppnar klockan 8:30.

På förmiddagen hålls keynotes i plenum, på temat Studenters hälsa och arbetsmiljö. Platsen är Kjell Härnqvist-salen på plan minus 2 i Hus A. Medverkar gör Sylva Frisk & Therése Skoog (GU), Kathryn Sutherland (på distans från Victoria University of Wellington) samt Johan Häggman & Linda Emanuelsson (GU). Antagna konferensbidrag kommer att presenteras under parallella sessioner på eftermiddagen. Läs mer nedan under Program.

Konferensbidrag

Information om alla antagna konferensbidrag hittar du i Abstractskatalogen: Abstracts (pdf)

De antagna konferensbidragen presenteras under parallella sessioner på eftermiddagen. Schema för de parallella sessionerna (pdf)

Vi bjuder på lunch mellan kl 12 och 13.

Anmälan till konferensen är nu stängd.

Eventuell avbokning görs via mejl till
hkg2023@gu.se