Kollage av tre bilder, första student vid dator, andra rullade papper, tredje händer som arbetar med lera
Kollage av bilder.
Foto: Natalie Greppi

Webinar: Plugga ett konstnärligt ämne!

Kultur & språk
Student
Utbildning & lärande

Är du nyfiken på universitetsstudier inom konst? Väljer du mellan fristående kurs och kandidatprogram? Har du frågor kring ditt arbetsprov? Välkommen att ställa dina frågor på vårt webinar!

13 feb 2024
Plats
zoom (länk nedan)

Arrangör
HDK-Valand – Högskolan för konst och design

Ansökningsperioden för kandidatprogrammen går mot sitt slut; sommarkurserna är sökbara 19 februari–15 mars; höstens kurser, lärarutbildningar och kandidatprogrammet i litterär gestaltning har öppet för ansökningar 15 mars–15 april. Valen är många och ibland är det svårt att vad som blir det bästa.

Stefan Jensen, fotograf, lärare och studierektor vid HDK-Valand inleder timmen lite kort om olika vägar in till studier, skillnader och likheter mellan utbildningstyper, hur en portfolio kan se ut och mycket mer. Ellen Göransson, utbildningshandläggare visar var du ansöker och hur du skickar in din portfolio.

Efter det blir det en öppen frågestund! Du får självklart vara anonym och det finns inga krav på att ha video påslagen.

Om vi har deltagare från andra länder som har specifika frågor om ansökan så kommer vi att köra ett eget
break out room för er för specifika frågor.

Språk: svenska och engelska

Registrera dig här för zoomlänk