Handvävd rya av ett hundhuvud. Mattan hänger mot en vägg och trådarna är oklippta vilket får ryan att se ut som att den gråter.
Emelie Röndahl (disputerad doktorand 2022), ”Maxim 2011-2019”, 2022, handvävd rya (ull och linne), 350cm x 450cm.
Foto: Sebastian Waldenby

Utlysning av doktorandplats: digitalt informationsmöte

Kultur & språk

HDK-Valand utlyser doktorandplatser i konstnärlig gestaltning. 28 mars hålls ett digitalt informationsmöte om doktorandstudier på HDK-Valand och hur du förbereder din ansökan.

Seminarium
28 mar 2023
Plats
Online (Zoommöte)
Ytterligare information
Zoom-länk till
mötet

Arrangör
HDK-Valand – Högskolan för konst och design

Informationsmötet vänder sig till dig som är intresserad av att söka en av de nu utlysta doktorandplatserna i konstnärlig gestaltning vid HDK-Valand.

Under mötet får du information om bland annat:

• Doktorandstudiernas karaktär och struktur vid HDK-Valand.
  • Utformning av en forskningsansökan
  • Dokumentation av praktiken
  • Hur man visar att man uppfyller de allmänna oh specifika behörighetskraven och hur man ansöker om att få räknas som behörig med motsvarande kunskaper.
  • Urvalsprocessens steg och hur panelen arbetar med kriterierna.
  • Cotutelle-möjligheter att ta en gemensam doktorsexamen mellan HDK-Valand och en av våra partnerinstitutioner.

Informationsmötet hålls på engelska.

Utlysning doktorandplatser i konstnärlig gestaltning

Sista ansökningsdag: 2 maj, 23:59 via länken ovan