Tsunamin av teknologi och demokrati

Naturvetenskap & IT

Seminarium med Moshe Y. Vardi, hedersdoktor vid IT-fakulteten 2020. Gemensamt seminarium för CHAIR AI Ethics och CSE Colloquium. Seminariet hålls på engelska.

Seminarium
13 mar 2023
Plats
KE, building Kemi, Campus Johanneberg

Medverkande
Moshe Y. Vardi, Rice University - hedersdoktor vid IT-fakulteten 2020

Vi är hedrade över att få vara värd för Professor Moshe Vardi vid Rice University, och vi firar här tilldelningen av hans hedersdoktorat vid IT-fakulteten, Göteborgs universitet 2020.

Professor Vardi är känd för sina bidrag inom logik inom området datavetenskap, vilket uppmärksammats genom att Moshe Vardi tilldelats såväl Kurt Gödel-priset som Paris Kanellakis-priset och även Alonzo Church-priset. Professor Vardi är medlem i USA:s nationella vetenskaps- och ingenjörsakademi och European Academy of Sciences. Under de senaste åren har han varit en framstående talare på området datavetenskap och teknik med ansvar.

Anmälan har öppnat

Det finns nu möjlighet att registrera sig för seminiariet, så att vi kan planera för lokal och fika. För mer information om Professor Vardis schema under besöket i Göteborg, kontakta Nir Piterman.