Noncausal-causal correspondence types in five East Ruvu Bantu languages

Kultur & språk

Sebastian Dom, Leora Bar-el, Ponsiano Sawaka Kanijo och Malin Petzell presenterar sin forskning om icke-kausala/kausala korrespondenstyper i fem centraltanzaniska bantuspråk. Alla intresserade är välkomna till denna föreläsning som arrangeras av forskningsområdet Språkliga strukturer (SPL) och Lingvistikseminariet (FloV)!

Föreläsning
2 jun 2022
Sal C256, Humanisten, Renströmsgatan 6 och Zoom

Seminariespråk: engelska

Vi satsar på att mötas på plats, men erbjuder även möjlighet att följa seminariet via Zoom. Zoomlänken kommer att skickas till forskningsområdets mejllista en vecka innan presentationen. Är du inte med på mejllista, kontakta Evie Coussé för att få länken.

Arrangör
Institutionen för språk och litteraturer och Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

Föreläsningen är en övning inför 9th International Conference on Bantu Languages (7-10 juni i Malawi). Seminariet blir därför kortare än vanligt, med tjugo minuter för föreläsningen, och tjugofem minuter för återkoppling och diskussion. Observera att seminariet börjar kl. 13:00, utan akademisk kvart.

Abstrakt

Läs abstrakt på evenemangets engelska sida (välj International website i menyn uppe till höger).