Introduktionsseminarium: "Impacts of repeated extreme weather on trees' functioning and services in forests and urban environments - modelling approaches based on experiments"

Naturvetenskap & IT

Introduktionsseminarium med doktorand Zhicong Xie, Institutionen för biologi och miljövetenskap (OBS! notera ändrat datum)

Seminarium
25 apr 2024
"Vinden", Natrium, Medicinaregatan 7B
Ytterligare information
Zoom-länk

Institutionen för biologi och miljövetenskap

Fokus för Zhicongs doktorandprojekt är bland annat att undersöka hur träd svarar på extrema förhållanden när det gäller torka, hetta och översvämning. Han använder process-baserade modeller på lokal och regional nivå, och resultaten kommer senare att utvärderas med hjälp av fältstudier.

Huvudhandledare är Annemieke Gärdenäs och examinator Henrik Aronsson, båda vid institutionen för biologi och miljövetenskap. Bihandledare är Lasse Tarvainen (BioEnv) och Deliang Chen (Geovetenskaper).