Den 8 mars är det konferens om forskning i socialtjänsten via Forskarskolan för yrkesvarksamma.

Fokus: forskning i socialtjänsten 2023

Forskning
Samhälle & ekonomi

Den 8 mars bjuder forskarskolan in till en heldag om socialtjänsten som den kunskapande arbetsplatsen. En del i att tillgängliggöra den kunskap som forskarskolan producerar är att arrangera en årlig nationell konferens för socialtjänsten och andra organisationer som verkar inom området.

Konferens
8 mar 2023
Kostnad
Kostnadsfritt

Arrangör
Forskarskolan för yrkesverksamma i socialtjänsten, Institutionen för socialt arbete

Varmt välkommen till en dag i kunskapens tecken!

Den 8 mars bjuder forskarskolan för yrkesverksamma i socialtjänsten in till en heldag om socialtjänsten som den kunskapande arbetsplatsen.

Forskarskolans yrkesverksamma doktorander står för merparten av det spännande innehållet som både handlar om pågående forskning och olika sätt att kunskap- och kompetensutveckla i socialtjänsten.

Med representation från politik, praktik och forskning erbjuds en heltäckande och fullspäckad dag med möjlighet till att förkovra sig i olika perspektiv på kunskapsutveckling.

Konferensen går av stapeln på Konserthuset i Växjö och kommer också att sändas digitalt. Konferensen är kostnadsfri, deltagande på plats i Växjö reserveras i första hand för forskarskolans deltagande kommuner och universitet. Antalet platser för digitalt deltagande är obegränsat. Det går bra att endast vara med delar av dagen vid digitalt deltagande.

Arrangör är forskarskolan för yrkesverksamma i socialtjänsten (FYS) som drivs av Lunds universitet och Malmö universitet i partnerskap med Linnéuniversitetet och Göteborgs universitet samt tillsammans med 15 svenska kommuner.