kollage av små bilder

Design som bryr sig: 44 designprojekt som tar sig an vår tids komplexa utmaningar

Kultur & språk

Mellan 3 och 6 juni presenterar 44 unga designers som tagit examen från HDK-Valands transdisciplinära kandidatprogram i design sina visioner om en mer hållbar framtid. Ta del av deras arbeten i posterutställningen på Faux Pas, Sockerbruket, öppet från 9 till 17.

Utställning
3 jun 2021 - 6 jun 2021
Faux Pas, Sockerbruket, Göteborg

Öppettider:
Torsdag 09-18
Fredag 09–17
Lördag 11–16
Söndag 11–16

Vernissage torsdag 3 juni kl 15.
HDK-Valand

De komplexa problem som vi möter i dagens samhälle, ekosystem och ekonomier kräver mer än någonsin designinterventioner som bryr sig om människor, deras hälsa, deras naturliga och konstgjorda livsmiljöer, samt visioner om hur vi kan utvecklas inom dem på ett mer hållbart sätt.

Oavsett om det handlar om animationer, illustrationer, produkter, möbler eller interiörer, fysiska eller digitala artefakter som sträcker sig från textil till metall – våra examensstudenter tar i sina projekt itu med dessa utmaningar på ett relevant och meningsfullt sätt: de skapar design som bryr sig om.