Foto: Grafiskt profil av: Ida Brattmo

Careers conference: om möjliga karriärvägar inom kreativa yrken

Kultur & språk

Välkommen till Careers Conference – en dag som riktar sig till studenter, alumner och personer med kreativa yrken. Konferensen erbjuder dig inspiration för och exempel på olika karriärvägar du kan ta efter din utbildning.

Föreläsning,
Mässa,
22 feb 2024
Långedsverken, Dals Långed

HDK-Valand
Stenebyskolan
Mötesplats Steneby
Västra Götalandsregionen
Bengtsfors kommun

Välkommen till Careers Conference som sker på Steneby i Dals Långed. Det finns även möjlighet att följa delar av dagen online.
Studenter på HDK-Valand behöver endast anmäla sig för att ta del av presentationerna online eller medverkan i Hackaton.

Presentationer av tidigare studenter

Under dagen kan du lyssna på presentationer av alumnistudenter från Steneby (HDK-Valand och Stiftelsen Stenebyskolan) och andra hantverks-/konstnärliga utbildningar. Deras karriärvägar har ibland tagit dem till oväntade platser. Temana för presentationerna är hållbarhet, kulturprojektledning och forskning.
Det finns möjlighet att ta del av presentationerna online. Länk får du när du anmäler dig.

Utforska, skapa kontakter och forma din framtid i Dalsland

Du kan också besöka mässan där du hittar lokala och nationella företag, projekt, initiativ och organisationer. Här kan du prata och ställa frågor som kan vägleda dig inför framtiden.

Använd din kreativitet och kunskap med andra – delta i Hackaton

Eller varför inte hjälpa till att lösa problem? Vi erbjuder två x tvåtimmars Hackaton där du får använda din kreativitet och kunskap tillsammans med andra. På Careers Conference kan du lyssna på, ställa frågor om och testa det som kan bli din framtida karriär.

Program och anmälan

Observera att du behöver anmäla dig. Länk ovan.
Deadline föranmälan för att delta på plats är 18 feb.
För hackathon och digital medverkan är sista anmälningsdag 21 feb.

Hela programmet för dagen (Mötesplats Steneby)