Bokomslaget av boken "Barnförhör", skriven av Anneli Larsson på Göteborgs universitet.

Boksläpp: Barnförhör - att få vetenskap och juridik att fungera i praktiken

Samhälle & ekonomi

Fira boksläpp med oss den 26 oktober! Boken Barnförhör vänder sig till dig som studerar eller är yrkesverksam inom polis och rättsväsende, socialtjänst, hälso- och sjukvård och i skolvärlden. Den riktar sig även till er som deltar i diskussioner kring samtal med barn och/eller arbetar med barnutredningar och multidisciplinär samverkan, till exempel på barnahus.

Seminarium,
26 okt 2022
Plats
Sal Sappören. Göteborgs universitet, Campus Haga. Sprängkullsgatan 25, 411 23, Göteborg.
Ytterligare information
Det här handlar boken
om

Medverkande
Författarna Anneli Larsson på Institutionen för socialt arbete på Göteborgs universitet och Rickard Sjöberg Institutionen för klinisk vetenskap på Umeå universitet.
Bra att veta
Anmäl dig via Studentlitteraturs hemsida, du kan delta på plats eller digitalt. Deltar du digitalt kommer du få en zoomlänk i bekräftelsemailet när du anmält dig.
Institutionen för socialt arbete, Studentlitteratur
Omslag för boken Barnförhör.

Boksläppet kommer att inledas med att Mareike Persson, förläggare inom juridik och kriminologi på Studentlitteratur, hälsar välkomna följt av att författarna och redaktörerna Anneli Larsson och Rickard Sjöberg presenterar boken Barnförhör. Därefter kommer en frågestund äga rum som öppnar upp för diskussion.

Anmäl dig via formuläret nedan beroende på om du kommer delta på plats eller digitalt. Om du kommer delta digitalt kommer du få en zoomlänk i bekräftelsemailet när du anmält dig.

För de som deltar på plats bjuder vi på kaffe och bulle och det kommer även finnas möjlighet att köpa boken för ett rabatterat pris, oavsett om du deltar på plats eller digitalt.

Varmt välkommen!