Bild på en hand som tränger sig in genom ett fönster i ett dockskåp

Välkommen på öppna populärvetenskapliga presentationer i bildämnet

Kultur & språk
Utbildning & lärande

Kom och var med när studenterna på ämneslärarprogrammet i bild presenterar sina spännande arbeten på en öppen zoomföreläsning. Under examensarbeteskursen ingår momentet populärvetenskapliga presentationer. Dessa presentationer riktar sig till den som är intresserad, ingen förkunskap krävs.

Examination,
Webinar
3 jun 2021

Presentationerna handlar om följande:

• “Bildämnet kräver en talang som jag inte har.” En undersökning av elevers motivation till bildämnet (Siri Jarring).
  • Kamratlärande i Bild. En kvantitativ & kvalitativ undersökning om kamratlärande som undervisningsmetodik i bildundervisning (Sanna Magnusson).
  • När lönsamhetens drivhjul visslar? En kritisk diskursanalys av marknadsföringen av gymnasieinriktningen bild- och formgivning (Josefin Vannerek).
  • Normkritisk pedagogik – En analys (Erik Solin).
  • En klump leraEn autoetnografisk studie om motivationens betydelse för ett konstnärligt utövande (Jenny Ribbegårdh)
  • Bilddidaktiskt delande och publicerande. En sociala medier-etnografisk studie i informella internetbaserade bildlärarnärverk (Frida Ejvegård).

Till zoommötet: https://gu-se.zoom.us/j/63583141592?pwd=akdKYWYyWHhUdGpsakl0eGltNEVMdz09