Bild från workshop där bildlärarstudenter lagt ut papper med olika begrepp skriva på över golvet.

Vad utforskar examensstudenterna på ämneslärarutbildningen i bild just nu?

Kultur & språk
Utbildning & lärande

Välkommen till några korta presentationer av studenter som läser examenskurs på avancerad nivå i bildlärarutbildningen.

Examination,
Seminarium
15 jan 2021
Ytterligare information
Till eventet på
Zoom

I examenskursen på avancerad nivå ingår det examinerande momentet Populärvetenskapliga presentationer. Det innebär en presentation av examensarbetes huvudresultat och vetenskapliga relevans för lärarprofessionen riktat till målgrupper utanför högskolan.

Välkommen att ta del av följande studenters presentationer:

Wilma Dalgaard, Bild som kommunikationsmedel: En studie i hur bildämnet ger utrymme för elevers kommunikativa utveckling.

Louise Oden, 85 bildlärares inställning till läroböcker i årskurs 7-9: En kvantitativ studie med en komparativ metodanalys av Skolverkets rapport nr.284 Läromedlens roll i undervisningen(2006)