Eu- valet

Reväst seminarium: EU-valet 2024 - Budget, miljö och klimat i regional belysning

Samhälle & ekonomi

Samarrangemang med Centrum för Europaforskning vid Göteborgs universitet (CERGU).

Seminarium
20 maj 2024
Volvo salen, vån 4, Handelshögskolan, Vasagatan 1

Medverkande
Linda Berg, forskare, Statsvetenskapliga institutionen vid Göteborgs universitet, delansvarig för den svenska Europaparlamentsvalundersökningen 2024, tidigare ledamot i Revästs Advisory Board
Annika Wappling Korzinek, chef för EU kommissionen Sveriges representation
Magnus Nilsson, forskare, miljökonsult, klimatpolitisk analytiker
Moderator: Markus Johansson, forskare, Statsvetenskapliga institutionen vid Göteborgs universitet, ställföreträdande föreståndare vid Centrum för Europaforskning (CERGU)
Mer information kommer inom kort.
Reväst och Centrum för Europaforskning vid Göteborgs universitet

Inför det stundande valet till Europaparlamentet den 9 juni 2024 bjuder Reväst och CERGU nu in till detta seminarium där vi kommer fokusera på följande policyområden: Miljö/Klimat och Långtidsbudgeten, två för valet aktuella områden.

Talarna kommer att ha inledande presentationer, därefter har vi ett panelsamtal där vi bjuder in till dialog och frågestund.

Varmt välkomna!