Rethinking Publicness - today and tomorrow

Kultur & språk

Seminarium arrangerat av Göteborgs Konsthall, Gibca och HDK-Valand om betydelsen av "publicness" (att möta en publik). Seminariet är ett tillfälle att ta upp frågan öppet, generöst och spekulativt tillsammans: definitioner av "publicness", vad det kan vara, vad det är nu och möjliga gemensamma framtider för institutioner, konstnärer, studenter, deltagare, publik och allmänheten.

Seminarium
13 okt 2021
Digitalt seminarium på Zoom
Ytterligare information
Zoom link for the
meeting

Medverkande
Keynote speaker: Michelle Teran. Participating artists: FRAUD, Jonas Staal and others. Dr Viviana Checchia, senior lecturer at HDK-Valand is facilitating the discussion
Göteborg Konsthall, Gibca och HDK-Valand

Eventet "Rethinking Publicness - today and tomorrow" utforskar innebörden av publicness och vad detta begrepp innebär ur konstperspektivet. Göteborgs Konsthall, HDK-Valand och Gibca har gemensamt bjudit in ett antal internationella konstnärer att dela med sig av sina erfarenheter av arbete under förhållanden som har en kritisk inverkan på konstnärlig kreativitet och delaktighet. Konstnärerna berättar om olika sätt att göra och tänka under pandemin och reflektera över vad mötet mellan konst och publik kan innebära i framtiden.

Läs mer om seminariet, som hålls på engelska, på den internationella sidan.