Maria Nyström: "Managing Ecclesiastical Heritage - Transformation of Discourses, Roles and Policy in Sweden"

Naturvetenskap & IT

Disputation i ämnet kulturvård.

Disputation
26 apr 2021
Plats
Digital disputation på Zoom, kombinerad med möjlighet att delta i Hörsalen, Geovetarcentrum, Guldhedsgatan 5C

Bra att veta
OBS! Du som vill delta på plats i hörsalen behöver föranmäla dig via mejl till katarina.saltzman@conservation.gu.se.

Titel

"Managing Ecclesiastical Heritage – Transformation of Discourses, Roles and Policy in Sweden".

Till avhandlingen i databasen Gupea

Opponent

Professor, Randall F. Mason, Department of City & Regional Planning, University of Pennsylvania, Philadelphia, USA.

Betygsnämnd

Professor Bodil Petersson, Institutionen för kulturvetenskaper, Linnéuniversitetet, Kalmar.

Lektor Marie Vejrup Nielson, Institut for Kultur og Samfund – Afdeling for Religionsvidenskab, Aarhus Universitet, Danmark.

Dr Markus Dahlberg, enhetschef, Kyrkokansliet, Svenska kyrkan, Uppsala.

Ersättare

Docent Bosse Lagerqvist, institutionen för kulturvård, Göteborgs universitet.

Ordförande

Professor Ingegärd Eliasson, institutionen för kulturvård, Göteborgs universitet.