Jacob Croft: "Reverse structural biology: cellular processes uncovered by electron microscopy"

Naturvetenskap & IT

Disputation i ämnet Naturvetenskap, inriktning biologi.

Disputation
16 apr 2021
Hörsalen, Botanhuset, Carl Skottsbergs gata 22, Göteborg och via Zoom

Titel

"Reverse structural biology: cellular processes uncovered by electron microscopy".

Till avhandlingen i databasen Gupea

Opponent

Professor Carolyn Moores, Department of Biological Sciences, Birkbeck University of London, Storbritannien.

Betygsnämnd

Professor Erik Lindahl, institutionen för biokemi och biofysik, Stockholms Universitet.

Professor Maria Falkenberg, Avdelningen för medicinsk biokemi och cellbiologi, Göteborgs universitet.

Assistant Professor Bungo Akiyoshi, Department of Biochemistry, University of Oxford, Storbritannien.

Ersättare

Universitetslektor Beidong Lui, institutionen kemi och molekylärbiologi, Göteborgs universitet.

Ordförande

Professor Richard Neutze, institutionen för kemi och molekylärbiologi, Göteborgs universitet.