Gif-bild med en blandning av fotografierna som kommer att visas på utställningen.

Ex Libris – En grupputställning av fotografiska böcker

Kultur & språk

HDK-Valands andraårsstudenter i fotografi har under den gångna hösten arbetat med fotoboksformatet och har äntligen möjligheten att dela med sig av resultatet. Öppna deras fotoböcker och få tillgång till fler entréer än du haft förut.

Utställning

Bra att veta
HELGEN 26-28 MARS
ÖPPET ALLA DAGAR 12.00-18.00

Solen börjar nå våra gator igen. Trots att vi inte har tillgång till samma rum och situationer som tidigare så slickas de första glassarna och träd hänger tunga av pollen. Vi vet att tillvaron för många tycks ha imploderat. Vi har lust att vidga den.

HDK-Valands andraårsstudenter i fotografi vill visa er, nordiskt ljus, moderskap till plastbäbisar, avbrutna rödlackerade tånaglar, vardagsmönster, buskage, torn, brinnande fåglar och svarta fåglar. De vill ge er passerkort till dataspelsvärldar, trädgårdar och tärande känslosköljningar.

Vissa av böckerna kramas av pärmar. Andra har snören som viras upp. Breda med glänsande omslag. Limbundna. Sydda. Tjockt levande papper. Sidor i kuvert. Ett antal är små. Någon har en cd och arkitektritat omslag. En är skulptural, utslagen likt ett blomster och ett par bor tryggt i tillhörande lådor.

Medverkande: Nanna Hammer Tiittanen, Sian Hedberg, Alice Hedström, Jaana Sundström, Kalle Lantz, Josefine Velling Rasmussen, Clara Ketter, Lea Maja Thorsen, Ingrid Jacobsen, Linnéa Cramer, Lea Stuedahl, Magnus Hove Johansson, Celeste Knirke Arnstedt Berggren, Einar Mølmann Fuglem, Markus Rusdal, Ivar Brandels

Eventet är covidanpassat.