Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktionen
Sidan uppdaterades: 2019-05-02 07:49

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Personalenheten - Om universitetet, Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Personalenheten

Personalenheten är universitetets gemensamma personal-funktion. Enhetens uppdrag att driva, samordna och stödja utvecklingen av universitets arbetsgivarpolitik, så att Göteborgs universitet kan vidareutveckla sin ställning som en attraktiv arbetsgivare och bedriva en verksamhet som bygger på kompletta akademiska miljöer.

Inom personalenheten arbetar ett 30-tal personer med att utveckla och tillhandahålla universitetsgemensamma policys, stödjande processer och system inom personalområdet samt utvecklingsprogram för chefer, ledare och medarbetare. Enheten arbetar också med övergripande frågor inom arbetsmiljö- och organisationsutveckling.

Universitetet är anslutet till Statens servicecenters lönetjänst och Statens tjänstepensionsverks tjänst enklare pensionshantering. Personalenheten ansvarar även för samordningen och utvecklingen av dessa tjänster.

Personalenheten består av tre sektioner: sektionen för arbetsgivarfrågor, sektionen för likabehandling, arbetsmiljö och kompetensutveckling samt sektionen för personalekonomi och systemstöd.

Personalenhetens chef är Jennie Knutsson.

Personalenhetens medarbetare hittar du via länken här.

Sidansvarig: Webbredaktionen|Sidan uppdaterades: 2019-05-02
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?