Atriet i Natrium
Atriet i Natrium, Kanozi Arkitekter

Vi flyttar till nya lokaler

I juli flyttar Institutionen för geovetenskaper från Geovetarcentrum (GVC) till nya lokaler. Från och med höstterminen 2023 är du välkommen till vår nya byggnad - Natrium - som är belägen på Medicinaregatan 7B, ett stenkast från vår tidigare byggnad Geovetarcentrum och i närheten av Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg.

Huset Natrium är en helt ny byggnad på Medicinaregatan i Göteborg. Från höstterminen 2023 samlas här studenter och forskare inom de naturvetenskapliga områdena geovetenskaper, biologi, molekylärbiologi, kemi, marina vetenskaper, miljövetenskap och kulturvård.

Vi finns på våning 3

Huset Natrium är sju våningar högt och totalt rymmer huset vid inflyttningen 3.000 studenter och 500-600 medarbetare.  Institutionen för geovetenskapers undervisningslokaler hittas främst på våningsplan 3. Kontorsytor för lärare, forskare och verksamhetsstöd finns till största del på våning 3 men också våning 6.

Hitta till Natrium på Medicinareberget

Med spårvagn och buss: Flera bussar och spårvagnar går till hållplatserna Sahlgrenska huvudentré, Medicinaregatan och Annedalskyrkan. Alla hållplatserna ligger nära Medicinareberget. Använd Västtrafiks reseplanerare för att hitta bästa förbindelsen.

Västtrafik

På cykel: På trafiken.nu finns cykelkartor och en reseplanerare för Göteborgscyklister.

trafiken.nu

Ny adress