Hitta hit

IT-fakultetens verksamhet är förlagd till två olika campus: Lindholmen och Campus Johanneberg.

Campus Lindholmen:

IT-fakultetens kansli

Lindholmsplatsen 1, Hus "Kuggen"

Institutionen för tillämpad informationsteknologi

Forskningsgången 6, Hus Patricia

Institutionen för data- och informationsteknik

(Institutionens huvudcampus är Johanneberg, se nedan)
Avdelningen för Software Engineering: Hörselgången 11, Hus Jupiter
Avdelningen för interaktionsdesign: Lindholmsplatsen 1, Hus "Kuggen"

...med båt

Gratisfärjan Älvsnabbare är ett trevligt alternativ där rutten går från Stenpiren i centrala stan direkt till Lindholmspiren och tillbaka. Hållplats Stenpiren trafikeras av ett antal spårvagns- och busslinjer. Sedan finns även båten Älvsnabben (ordinarie taxa) som går mellan Lilla Bommen - Stenpiren - Lindholmspiren - Slottsberget - Eriksberg - Klippan (och tillbaka). Gå av vid hållplats Lindholmspiren.

...med buss

För att ta dig från city till Campus Lindholmen är det enkelt att till exempel ta buss 16, ca 7 minuter från Centralstationen. Exempel på bussar som trafikerar hållplats Lindholmen är 16, 19, 21, 31, 99 och X1.

Fler alternativ samt tidtabeller: Västtrafiks sidor

...med bil

1. Från Götaälvbron, Tingstadstunneln, E6, E20 och riksväg 45 kör du mot Norra Älvstranden till Lindholmsmotet. Tag vänster under järnvägen mot Lindholmen. Kör sedan längs Karlavagnsgatan till Lindholmen.
  2. Från Älvsborgsbron kör du mot Norra Älvstranden genom Lundbytunneln. Följ skyltar mot Norra Älvstranden och sedan Lindholmen.

Det finns en del parkeringsplatser utanför byggnaderna och även ett par parkeringshus intill.

Campus Johanneberg:

Institutionen för data- och informationsteknik

Rännvägen 6B, Chalmersområdet

...med bil

Följ skyltar mot Sahlgrenska sjukhuset. För parkering, se karta.

...med buss eller spårvagn

Vid Chalmers huvudentré ligger hållplats "Chalmers" som trafikeras av ett stort antal spårvagns- och busslinjer. En alternativ hållplats är "Chalmers Tvärgata".

För information och tidtabeller: Västtrafiks sidor

Lindholmskajen i motljus
Foto: Johan Bodell