Slaviska medeltidsstudier, Fördjupningskurs, Självständigt arbete

GU-23615
Ansökan stängd

Kort om kursen

Du skriver en språkvetenskaplig, språkhistorisk, litteraturhistorisk, textkritisk eller översättningsvetenskaplig uppsats inom slaviska medeltidsstudier. Ämnet för uppsatsen bestäms i samråd med handledaren.

Kursen består av följande delmoment:

a) Uppsats del 1 (5 hp). Redovisning av påbörjat uppsatsarbete och inlämning av inledande avsnitt.

b) Uppsats del 2 (10 hp). Det självständiga arbetet har formen av en uppsats. Din egen uppsats ventileras på slutseminarium. Du skall därutöver vid något tillfälle fungera som opponent på någon annans uppsats.

Undervisningen sker på svenska och engelska.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

För tillträde till kursen krävs godkänt resultat på kursen SL1301, Fornkyrkoslaviska,

Fördjupningskurs (7,5 hp) samt ytterligare 30 hp kurser i fornkyrkoslaviska eller slaviska medeltidsstudier eller något modernt slaviskt språk eller motsvarande.

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.

Efter studierna

Vad händer sedan – plugga vidare, ta ut examen, söka jobb? Hur planerar du dina studier för att få drömjobbet. Det finns många frågor, och en del svar hittar du här: https://www.gu.se/studera/efter-studierna

Så är det att plugga

Lokaler