Thea Klapp
Om Thea Klapp
Jag är anställd som doktorand i pedagogik på Institutionen för pedagogik och specialpedagogik. Jag arbetar inom forskningsprojektet Elevers självuppfattning och skolprestation: ömsesidiga relationer och effekter av sociala jämförelser och betyg (SENSE).
Jag är intresserad av elevers självuppfattade akademiska kompetens, motivation och välmående. Inom ramen av mitt doktorandprojekt är jag främst intresserad av hur sociala jämförelser med skolkamrater påverkar elevers uppfattningar av deras akademiska förmågor.
-
Big-Fish-Little-Pond Effects on Language and Math Self-Concept: Moderating Effects of Cognitive
Ability
Thea Klapp, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
European Conference on Educational Research (ECER) European Educational Research Association (EERA) - 2022 -
Examining Big-Fish-Little-Pond Effects on Self-Concept, Self-Efficacy and Academic Achievement: Moderating Effects of Students' Cognitive Ability
Levels
Thea Klapp, Jan-Eric Gustafsson, Stefan Johansson
European Conference on Educational Research (ECER) European Educational Research Association (EERA) - 2021 -
The impact of assessment system on students’ psychological, cognitive, and social
well-being
Thea Klapp, Alli Klapp, Jan-Eric Gustafsson
American Educational Research Association (AERA), Annual Meeting 2021 - 2021