Handelshögskolans huvudentré

Grattis till antagningen och välkommen till Handels­högskolan!

Nu väntar en spännande tid i ditt liv! Här har vi samlat all information om studiestarten på Handelshögskolan.

Navigate to video: Välkomsthälsning från Måns
Video (01:06)
Välkomsthälsning från Måns

Välkommen till Handelshögskolan vid Göteborgs universitet!
Och stort grattis till att du har blivit antagen till vår skola. Vi som arbetar på Handelshögskolan kommer att göra vårt yttersta för att du ska trivas hos oss.

Våra lärare är experter på sina områden och många är internationellt erkända och framgångsrika forskare. Se till att dra så mycket nytta av deras kunskaper och erfarenheter som möjligt. Gå på föreläsningar och seminarier, men deltag också i andra aktiviteter och nätverksevenemang på skolan.

Knyt kontakter med dina klasskamrater. Lär av deras erfarenheter, dela med dig av dina egna, och var öppen för nya idéer och olika perspektiv. Deltag gärna i studentkårens olika aktiviteter.

Kanske kommer du att upptäcka att vissa inslag i utbildningen är ganska utmanande. Du kommer att behöva studera flitigt, men kom också ihåg att våra lärare och övrig personal finns här för att stötta och hjälpa dig.

Återigen, välkommen till Handelshögskolan! Jag ser fram emot att träffa dig på skolan senare i år.

Bästa hälsningar

Måns Söderbom
Rektor, Handelshögskolan

Välkomstbroschyrer

Är du antagen till ett program eller fristående kurs som börjar i höst? I våra välkomstbroschyrer har vi samlat all information som våra nya studenter behöver.

Triple Crown-ackrediterad handelshögskola

Vi är en av cirka 100 skolor i världen som har de tre mest prestigefyllda internationella ackrediteringarna för handelshögskolor. Det visar att vår verksamhet håller en hög kvalitet, även vid en internationell jämförelse, och att vi hela tiden utvecklas i takt med omvärldens krav och förändringar.