böcker

Ansökan öppen
Anmälningskod
GU-13004
Ansökan stängd. Sen anmälan öppnar 15 juli 2024.

Kort om kursen

I kursen studeras ett antal brittiska romaner i olika genrer skrivna från den senviktorianska epoken och fram tills idag, i syfte att diskutera den roll som pengar spelar i dem. Genom att se närmare på de historiska sammanhang som givit upphov till pengarnas skiftande betydelser i romanerna, visar kursen hur litteraturen är ett rum där pengarnas objektiva mening laddas med kulturell betydelse.
Kursen har schemalagd undervisning online.

Om utbildningen

In the course, a number of British novels in different genres and written during the Late Victorian period and later, down to the present day, are studied in order to discuss the role that money plays in them. By looking more closely at the historical contexts that have given rise to the different ways in which money plays an importance in the novels, the course shows how literature is a place where cultural importance is added to the objective meaning of money. The aim of the course is both to show how fictitious statements contribute to the general public's understanding of economics and how our understanding of money in turn is central for how we create literary meaning. In this way, the course facilitates further discussion of literature as a medium through which material inequality and ecological imbalance can be maintained as well as challenged.

The course has scheduled online classes.

Behörigheter och urval

Förkunskapskrav

Grundläggande behörighet + Engelska 6

Urval