Närbild på händer som bläddrar bland papper

Masterprogram i pedagogik för yrkeslärare

Nu finns en distansutbildning på halvfart för dig som är yrkeslärare och siktar på en masterexamen. Programmet ges i samverkan mellan Göteborgs universitet, Karlstads universitet och Linköpings universitet.

Masterprogrammet i pedagogik för yrkeslärare vänder sig till dig som har en yrkeslärarexamen eller motsvarande, samt minst två års dokumenterad yrkeslivserfarenhet. Utbildningen ger dig både möjlighet att utvecklas i din profession och att bli behörig till vidare forskarstudier.

Studietakten är 50 %, vilket innebär att du läser programmet under fyra år. Utbildningen genomförs på distans med digitala träffar. Under programmet deltar du vid fyra platsförlagda utbildningsdagar vid något av de medverkande lärosätena.

Göteborgs universitet är en av de samverkade parterna som ansvarar för utbildningen, tillsammans med Linköpings universitet och Karlstads universitet.

Studiestart HT 2024

Studieort Linköping