Fortsättning i evidensbasering: prioriteringsarbete och sammanställning av evidens

Kurs
EV2105
Avancerad nivå
7,5 högskolepoäng (hp)
Studietakt
Undervisningstid
Dag
Studieort
Ortsoberoende
Undervisningsform
Distans
Undervisningsspråk
Svenska
Start/slut
Ansökningsperiod
Anmälningskod
GU-24025

Om utbildningen

Kursen behandlar urval, sammanvägning, och prioritering av existerande kunskaper föranvändning i verksamhetsförändring. Kursen ger fördjupad teoretisk och kontextuellförståelse för evidensrörelsens samtida implikationer inom den mängd av områden därden är verksam.

Behörigheter och urval

Behörighet

För tillträde till kursen krävs kandidatexamen om 180 hp eller motsvarande, eller relevant erfarenhet av arbete med evidens, kvalitetssäkring eller verksamhetsutveckling samt minst yrkesexamen eller universitetsutbildning motsvarande 120 hp. Dessutom krävs förkunskaper i bedömning av vetenskaplig litteratur och sammanställningar av kvantitativa studier (såsom kursen EV2104 samt VT2110 eller kombinationen av kurserna EV2101, EV2102 och EV2203).

Urval

Högskolepoäng, max 165 hp.