Sara Eliasson
Doktorand
Institutionen för pedagogik, kommunikation ochOm Sara Eliasson
Mitt forskningsintresse riktar sig mot teknikundervisningen förskolan; vad den kan innehålla och hur den kan möjliggöras inom förskolans kontext.
Det övergripande syftet med min licentiatavhandling är att studera interaktionen mellan förskollärare och barn i förskolans teknikundervisning. Jag är speciellt intresserad av intersubjektivitet, och på vilket sätt individerna delar, samordnar och förhåller sig till varandras perspektiv och förståelse av teknikämnets begrepp och principer.
-
You don’t have to re-invent the wheel to implement technology activities in early childhood
education
Sara Eliasson, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
Early Childhood Education Journal - 2023 -
A systematic literature review of empirical research on technology education in early childhood
education
Sara Eliasson, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
International Journal of Technology and Design Education - 2022 -
Teknikundervisning i
förskolan
Sara Eliasson
2022 -
Exploring dimensions of technology in Early Childhood Education
activities
Sara Eliasson, Louise Peterson, Annika Lantz-Andersson
EECERA online-conference - 2021 -
Upprepad enskild läsning i förskolan - samspel mellan förskollärare, barn och
bilderbok
Sara Eliasson, Elisabeth Mellgren
Att möta barns sociala språkmiljö i förskolan. Maria Magnusson, Martina Norling (red) - 2019