Navigate to video: Mafalda Samuelsson Gamboa diskuterar pedagogik kopplad till design
Video (2.13)
Mafalda Samuelsson Gamboa diskuterar pedagogik kopplad till design

Mafalda Samuelsson Gamboa är årets mottagare av IT-fakultetens pedagogiska pris

Mafalda Samuelsson Gamboa har utsetts till mottagare av IT-fakultetens pedagogiska pris 2021. Mafalda har nominerats av studenter och kollegor för innovativa idéer kring användning av digitala verktyg i kurser inom masterprogrammet Game Design & Technology vid Göteborgs universitet samt masterprogrammet Interaction Design and Technology vid Chalmers.

Mafalda Samuelsson Gamboa tilldelas IT-fakultetens pedagogiska pris för att under covid-19-pandemin ha skapat ett mycket uppskattat och innovativt designprojekt, där studenter och lärare trots fysisk distans tillsammans har fått utforska spännande designutmaningar.

Då fakulteten glädjande nog fick in ovanligt många nomineringar 2021, genomförde en jury intervjuer med samtliga nominerade.

Juryns motivering:

Mafalda Samuelsson Gamboa har i kursen Designing User Experiencesolika innovativa sätt skapat en design-community online, baserad på nya pedagogiska idéer och likaledes nya didaktiska online-verktyg.

Mafaldas pedagogiska gärning har haft ett fokus på studenternas välmående och lärande i pandemins tid, vilket har uppskattats av både studenter och kollegor på avdelningen och institutionen.

Länk till forskningsartikel av Mafalda Samuelsson Gamboa and Sara Ljungblad:
Designerly Ways of Knowing in HCI Education: A Case Study of a Peer Community-Based Studio