Fernando Degiovanni

Canon, tecnología y multitud en las sensibilidades conservadoras; Tertulia con Fernando de Giovanni

Forskning
Kultur & språk

Andrea Castro and Kari Soriano Salkjelsvik samtalar med Fernando Degiovanni om kanon, teknik och folkmassor i konservativa sinnen. Seminariet anordnas av projektet Konservativa sinnen: Litterära föreställningar och pressen i 1800-talets Latinamerika och forskningsområdet Litteraturstudier. Alla intresserade är välkomna!

Seminarium
23 mar 2021
Online via Zoom

Medverkande
Fernando Degiovanni (CUNY)
Andrea Castro (Göteborgs universitet)
Kari Soriano Salkjelsvik (Universitetet i Bergen)
Bra att veta
Samtalet är på spanska

Tid:
12:00 (New York)
17:00 (Göteborg, Bergen, Madrid)
Arrangör
institutionen för språk och litteraturer

Dentro del marco del proyecto Sensibilidades Conservadoras: la imaginación literaria y la prensa en el siglo XIX latinoamericano, Andrea Castro y Kari Soriano Salkjelsvik conversan con Fernando Degiovanni sobre canon, tecnología y multitud en las sensibilidades conservadoras.

Inom ramen för forskningsprojektet Konservativa sinnen: Litterära föreställningar och pressen i 1800-talets Latinamerika samtalar Andrea Castro och Kari Soriano Salkjelsvik med Fernando Degiovanni.

Forskningsprojektet är finansierat av Vetenskapsrådet.

Vetenskapsrådets logga och logga för projektet Konservativa sinnen