Filosofie doktor i pedagogiskt arbete. Jag disputerade i december 2024 med en avhandling om kvalitetsdialoger på och mellan olika nivåer inom en förskoleförvaltning. Mitt forskningsintresse finns inom områdena förskolans och skolans kvalitetsarbete, organisation, styrning samt utbildningsledarskap på och mellan enhetsnivå respektive huvudmannanivå Jag deltar i forskningsmiljön Skolutveckling och Ledarskap.
Jag är kursansvarig för kursen Styrning, organisering och kvalitet (REP012) som ges inom det nationella rektorsprogrammet. Jag är också kursansvarig för kursen Leda förskola i strukturellt missgynnade områden - att möjliggöra en förskola för alla (LMF001) som är en s.k. Fortbildning för rektorer-kurs (FFR).
Jag har många års yrkeserfarenhet som lärare på högstadiet, rektor på högstadiet och i förskolan samt arbete på huvudmannanivå.
Marina Karlsson
Dialogue Paper on PhD-day at ISCAR, the 6th Congress of the International Society of Cultural-Historical Activity Research, Natal, Brasilien
-
2021