Vill du få tillgång till ett modererat digitalt seminarium?

Göteborgs universitets verksamhet på Jonsereds herrgård erbjuder samtalsledda digitala rum för reflektion över vårens rådande situation.

Vi går in en tid av nya utmaningar, som kräver andra former för de diskussioner som behöver föras. Göteborgs universitets verksamhet på Jonsereds herrgård erbjuder därför samtalsledda digitala rum för reflektion över vårens rådande situation.

Gemensamt formulera vår tids nya utmaningar

Jonseredsseminarier tar avstamp i aktuella samhällsbehov. Detta med ambition att genom intellektuella samtal gemensamt formulera samtidens tankar och utmaningar. I tider som dessa hjälper vi nu till att mötas i samtal över nätet.

Med utgångspunkt i forskning och utbildning samlar vi som alltid forskare och aktörer inom politik, offentlig sektor, näringsliv, journalistik, konst och kultur.

Vilka samhällsbehov föreligger i den komplexa situation vi har kastats in i? Hur kan vi tänka i detta läge? Vilka utmaningar står vi inför? Vilken samverkan behövs? Vi är övertygade om att det finns ett stort behov av att reflektera kring detta utifrån olika slags frågeställningar.

Exempel:

• - samhällsekonomi, finanskris, arbetslöshet
  • - sjukvård och hälsofrågor
  • - statsskick och krishantering
  • - politiken och expertisen
  • - medmänsklighet och mellanmänskliga relationer

Kanske har ni andra frågeställningar ni önskar dryfta? Tillsammans hittar vi lösningar som passar er verksamhet och era behov.

Kontakta oss

Välkomna att höra av er med önskemål, förslag och idéer till jonseredsherrgard@gu.se

Som kontaktperson, ange din organisation och roll inom denna samt e-post och telefonnummer, så kontaktar vi tillbaka.

Med vänliga hälsningar

GÖTEBORGS UNIVERSITET, JONSEREDS HERRGÅRD